Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

آخرین اخبار نبردهای شمال شهر حلب / پیشروی ارتش آزاد در نوار مرزی ترکیه

در هفته ی جاری درگیریهای سنگینی بین ارتش آزاد و متحدانش از یک سو و دواعش از سوی دیگر ؛ در مناطق شمالی شهر حلب و به ویژه در امتداد مرز ترکیه صورت گرفت که تا این لحظه همچنان ادامه دارد .

ارتش آزاد موفق شد با پشتیبانی توپخانه ی ترکیه در امتداد نوار مرزی تعداد زیادی از مناطق و روستاها را تا گذرگاه مرزی الراعی تصرف کند .

دواعش هم از سمت دیگه جبهات اطراف مارع و شمال مارع رو جهت خنثی کردن پیشرویهای مسلحین شعله ور کردند و طی یکسری حملات موفق شدند به برتری هایی دست پیدا کنند .

البته درگیریها در مناطقی مانند تلال حسین ، اطراف براغیده ، غزل ، جارز و … ادامه داره . ضمن اینکه به نظر میرسه پیشروی های مسلحین در جنوب شهر الراعی با مقاومت دواعش متوقف شده باشه .

پیشروی های اخیر مسلحین در امتداد مرز ترکیه با پشتیبانی این کشور به خوبی بیانگر سیاست ترکیه در قبال مسلحین شمال حلب هست .

اکنون که با پیشروی کردها در مناطق حدفاصل اعزاز و شهر حلب ، عرصه بر مسلحین حاضر در شمال تنگ شده و گذرگاه مرزی سلامه در خطر قرار گرفته ، ترک ها به دنبال راهی برای تامین امنیت خطوط پشتیبانی و لجستیک بصورت مستقیم از ترکیه به خاک سوریه هستند و گستره ی نفوذ مسلحین را تا گذرگاه مرزی الراعی افزایش دادند .

مشخصا ترکیه در حال ایجاد یک توازن در نوار مرزی خود با مسلحین ارتش آزاد (و النصره) و دواعش هست ، چرا که هریک از گروه های تروریستی موجود در شمال سوریه به نوعی تامین کننده ی خواسته های ترکیه هستند و در دسته بندی خطرات موجود ؛ کردهای سوریه و گستره ی نفوذ انها در شمال سوریه در صدر این خطرات قرار دارد و دواعش و مسلحین به ترتیب در ردیفهای بعدی قرار میگیرند .

با بررسی تحولات یک سال اخیر شمال سوریه و تعامل دوستانه ی ترکیه با دواعش و مسلحین به وضوح این سیاست دوگانه و خطرناک ترکیه مشخص و نمایان است .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/50eb/ap7la883n27g64uzg.jpg


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *