Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

آرامگاه «حجر بن عدی» در سوریه بازسازی شد + تصاویر

آرامگاهی یکی از صحابی حضرت رسول اکرم (ص) که سه سال پیش در سوریه تخریب شد،‌ بازسازی شد.

۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۲ خبری کوتاه در رسانه ها منتشر شد که همه را شوک‌زده کرد: آرامگاه حجر بن عدی از یاران پیامبر اعظم ( ص) در شرق دمشق تخریب شد.

ساعاتی بعد، گروه تروریستی جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه که از سوی دولت‌های غربی با عنوان معارضه میانه‌رو حمایت و معرفی می‌شد خبر نبش قبر حجر بن عدی را هم منتشر کرد تا ابعاد وحشی گری آنها بیشتر برای افکار عمومی آشکار شود هرچند پس از آن روشن شد که تصویری که از خارج کردن جسد ادعایی از قبر حجر منتشر کردند، متعلق به فردی سوری بوده است.

پس از تخریب مرقد مطهر حجر بن عدی علمای اهل سنت و شیعیان این جنایت را محکوم کردند و این اقدام را در راستای پروژه اختلاف میان مسلمانان قلمداد کردند.

اگر چه سال ۹۲ گروه های تروریستی به پیشروی‌های قابل توجهی در سوریه دست یافتند و جنایت های متعددی را مرتکب شدند اما مدتی بعد ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و رزمندگان مقاومت حزب الله توانستند شهر عدرا البلد در شرق استان دمشق را باز پس بگیرند و بازسازی آرامگاه حجر بن عدی را در دستور کار قرار دهند.

حالا پس از گذشت سه سال از جنایت تروریست ها، نیروهای سوری و مقاومت با کمک مردم محلی این آرامگاه را تا حدودی بازسازی کردند و عملیات ساختمانی برای تکمیل طرح ادامه دارد.

 فارس


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *