Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن – روز ۲۹+۳۶۶

1) از روز پنج شنبه، مذاکرات کویت با رسیدن هیأت انصارالله و صالح آغاز شده و در حال حاضر اختلاف طرفین بر سر ترتیب انجام امور است به این صورت که طرف هادی معتقد است ابتدا عقب نشینی و تحویل سلاح سنگین و سپس تسویه سیاسی انجام شود ولی طرف انصارالله و صالح برعکس یعنی اصرار دارند ابتدا تسویه سیاسی انجام شود و سپس عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح سنگین.

2) مصاحبه محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله با روزنامه الوطن سعودی قابل توجه است. محمد عبدالسلام تلاش می کند روابط انصارالله با عربستان را از حالت خصمانه خارج و اتفاقات یک سال گذشته را توجیه نماید و در بخشی از مصاحبه به موضوع ایران پرداخته است (لینک مصاحبه و لینک مصاحبه در سایت الوطن).

وی گفته: «با عربستان مستقیما در تماس هستیم… فضای گفتگوهای فعلی با دو دور گذشته در سوئیس، متفاوت است… عربستان نقش بزرگی در توافق آتش بس در 6 استان داشته… یمن با عربستان مرزهای طولانی دارد و در آداب و رسوم و لهجه مشترکند و همچنین پیوندهای خویشاوندی، قبیله ای و اجتماعی بین شهروندان دو کشور وجود دارد و به سختی می توان این رابطه بزرگ را نادیده گرفت… آنچه ابتدای جنگ درباره ورود به مکه گفته شده صحیح نیست… برخی طرفها و کاسبان جنگ در یمن هستند که منافعشان در استمرار جنگ است و اگر جنگ متوقف شود وضعیتشان بحرانی است…».

بخشی از مصاحبه که خبرساز شده پرسش خبرنگار الوطن است که گفته تلویزیون المسیرة ادعاهایی مبنی بر تصرف برخی مناطق مرزی عربستان توسط انصارالله را منتشر کرده و محمد عبدالسلام پاسخ داده: «چنین گزارشهایی در تلویزیون المسیرة منتشر نشده و اگر تصاویر آن را در اختیار دارید برای من ارسال نمایید».

3) نیروهای ائتلاف به مواضع القاعده در استان أبین حمله کرده اند. نیروهای ائتلاف وارد زنجبار شده و برخی خبرها حکایت از متواری شدن عناصر القاعده از زنجبار دارد. هفته گذشته در پی حملات ائتلاف، نیروهای القاعده از استان لحج خارج شدند.

پیربداغی

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *