Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن ـ روز ۱۴+۳۶۶

در آستانه برقراری آتش بس احتمالی که قرار است روز یکشنبه 22 فروردین (برابر با 10 آوریل) برقرار شود، درگیری ها تشدید شده و تحولات میدانی سرعت گرفته است:
1) با همراهی هواپیماها و آپاچی های اوتلاف، از روز پنج شنبه حملات سنگینی علیه مواضع انصارالله و صالح در منطقه فرضة نهم آغاز شده که هدفشان تصرف نقیل بن غیلان و گشایش جاده ارحب است. نیرو و تجهیزات بسیاری روز چهارشنبه از طرف عربستان به این منطقه وارد شده بود.
2) نیروهای هادی وارد مرکز مدیریت صرواح در غرب استان مأرب شده اند. صرواح آخرین منطقه مهم در استان مأرب است که در دست انصارالله می باشد. صبح جمعه، نیرو و تجهیزات بسیار، برای تقویت مواضع انصارالله به منطقه صرواح رسیده است.
3) درگیری شدید میان نیروهای انصارالله و قبایل بنی ضبیان در جنوب شرق صنعاء جریان دارد (لینک خبر). منطقه بنی ضبیان بر سر راه جاده ارتباطی صرواح و صنعاء واقع شده است.
4) در استان الجوف هم درگیری ها شدت گرفته است. نیروهای هادی ادعا می کنند منطقه العقبة را تصرف کرده اند.
5) درگیری شدید در مناطق غربی تعز از جمله الضباب جریان دارد.
6) تبادل آتش توپخانه میان انصارالله و ناوچه های ائتلاف در سواحل الحدیدة.
7) پیش نویس توافق برای آتش بس شامل 20 بند که قرار است از روز یکشنبه اجرا شود منتشر شده است (لینک خبر). در خبر دیگری آمده انصارالله و صالح نسبت به پرواز هواپیماهای ائتلاف در ایام آتش بس تحفظ دارند (لینک خبر). برخی اخبار هم به اختلافات شدید طرفین اشاره کرده و احتمال برقراری آتش بس و موفقیت مذاکرات را ضعیف دانست

پیربداغی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *