Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن ـ روز ۴۱+۳۶۶

1) مذاکرات کویت صبح روز چهارشنبه از سر گرفته شد و روز پنج شنبه ادامه داشت.

ولدالشیخ دیدگاه سازمان ملل برای زمان بندی حل بحران در زمینه های نظامی، امنیتی، ساختاری و سیاسی را مطرح کرده است. ولدالشیخ گفته: «لا حل للحرب فی الیمن سوی الحل السیاسی». سه کمیته برای بررسی پیشنهادها درباره حل و فصل سیاسی، روند عقب نشینی از شهرها، تحویل سلاح سنگین و مبادله اسرا پیشنهاد شده است . برگزاری انتخابات و تحویل قدرت به رئیس انتخابی از جمله این پیشنهادهاست. هنوز این پیشنهادها مورد توافق جمع قرار نگرفته است.

سه کمیته که اعضای آن پنج شنبه مشخص شده اند عبارتست از:

کمیته سیاسی کمیته امنیتی و نظامی کمیته اسرا و بازداشت شدگان

عقب نشینی از شهرها در سه مرحله زمانی از سه منطقه جغرافیایی درنظر گرفته شده است. منطقه الف شامل صنعاء و اطراف آن، منطقه ب شامل الحدیدة، البیضاء و باقیمانده شبوة، منطقه ج شامل بقیه مناطق می باشد.

2) صالح در آخرین مصاحبه خود با روسیا الیوم، عربستان سعودی را متهم به قتل ابراهیم الحمدی رئیس جمهور اسبق یمن (از 1974 تا 1977م) کرد. در واکنش به این اتهام، رسانه های وابسته به عربستان مطالبی را منتشر کردند که نشان دهند قاتل واقعی ابراهیم الحمدی، کسی جز علی عبدالله صالح نیست. قتل ابراهیم الحمدی، یکی از اسرار تاریخ معاصر یمن است که حقیقت آن، هنوز آشکار نشده است.

3) نیروهای هادی با القاعده برای خروج امن از دو شهر زنجبار و جعار (در استان أبین) به توافق رسیدند . بنابر گزارش سایت الوسط احتمال دارد نیروهای القاعده پس از أبین، به سمت استانهای شمالی تحت سیطره انصارالله مثل البیضاء و تعز بروند.

 پیربداغی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *