Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد حرم مطهر امامین جوادین(ع) + تصاویر

اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد حرم مطهر امامین جوادین(ع) + تصاویر

پرچم گنبد مرقد مطهر امام موسی کاظم و امام جواد(ع) در آستانه ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم(ع)، طی مرسمی تعویض شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ با حضور زائران عاشق اهل بیت (ع) مراسم تعویض پرچم گنبد امامین جوادین (ع) و نصب پرچم‌های سیاه بر فراز این دو گنبد، در صحن حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، پرچم گنبد مرقد مطهر امام موسی کاظم و امام جواد (ع) به نشانه عزا و در آستانه ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، طی مراسمی تعویض و پرچم‌های سیاه بر فراز گنبد مرقد مطهر این دو امام همام نصب شد.

در مراسم نصب «جمال الدباغ» تولیت آستان مقدس کاظمین به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: گرامیداشت سالروز شهادت امام هفتم شیعیان درس‌ها و عبرت‌هایی را به ما یادآور می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها مقابله حق با باطل و مواجهه پیروان حق با برابر پیروان شیطان است.

وی افزود: مرور تاریخ زندگی امام موسی کاظم (ع) و شهادت این امام همام به ما می‌آموزد که نباید در برابر ظلم و ظالم تسلیم شد و حمایت و یاری ما از این امام تنها با تمسک جستن به قرآن و عترت و مقابله با ظلم و ظالمان امکان پذیر است.

الدباغ با اشاره به جنگ مردم عراق علیه تکفیری‌های داعشی تصریح کرد: جنگ فرزندان این سرزمین علیه داعش‌‌ همان مقابله مطلوب با ظلم، تروریسم و مبارزه با تفرقه و ادای اصل اسلامی جهاد است.

گفتنی است، در مراسم تعویض پرچم گنبد امامین جوادین (ع) تعداد زیادی از شخصیت‌های دینی، اجتماعی و دولتی عراق و همچنین خادمان حرم مطهر حضور داشتند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *