Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه در مورد محاصره حلب و وضعیت مناطق شرقی آن

به نقل از سانا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح اعلام کرد که تمامی راه های امداد رسانی به تروریست ها در حومه شرقی حلب به صورت کامل قطع شده است.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای طرح بازگرداندن امنیت و ثبات به حلب واحدهایی از نیروهای مسلح ماموریت خود را در شمال حلب با موفقیت به انجام رساند و تمامی راه های امداد رسانی و معابر تروریست‌ها برای ورود سلاح و نیرو به مناطق شرقی حلب را به صورت کامل قطع کرد.

در بیانیه ارتش سوریه تاکید شده است که ارتش تاکید خود را بر لزوم حفظ سلامت شهروندان اعلام می‌کند و از همه آنها می‌خواهد که با ارتش همکاری کنند تا درگیری‌ها در این مناطق متوقف شود و بار دیگر ثبات به حلب بازگردد و خدمت رسانی به شهروندان در زمینه برق، مدارس، بیمارستان برقرار شود.

ارتش سوریه تاکید می‌کند: برای جلوگیری از خونریزی به تمامی افراد مسلح در محله‌های شرقی حلب یک فرصت واقعی برای سازش داده خواهد شد تا سلاح خود را تحویل دهند. کسانی که مایل هستند می توانند در حلب بمانند و سلاح خود را تحویل بدهند و یا شهر را ترک کنند و از همه می‌خواهیم که منافع ملی را برای بازگشت امنیت و ثبات به حلب در نظر بگیرند.در همین راستا ارتش سوریه با ارسال اس ام اس به شهروندان محله های شرقی حلب وعده داد به زودی با تکمیل محاصره مسلحین در حلب، معبر امنی برای خروج تدریجی شهروندان از محله های شرقی و همچنین تامین مایحتاج آنها پیش از خروج توسط هلال احمر سوریه در نظر گرفته خواهد.

http://af.reuters.com/article/worldNews/idAFKCN1061AR

در مورد جمعیت غیرنظامی باقیمانده در محله های شرقی حلب آمار متفاوت است اما در رسانه های بیطرف، مسلحین و دولت سوریه و همچنین سازمان های بین المللی عموما بین 250 هزار تا 320 هزار نفر عنوان می شود.هر چند مارتین چولف مقاله نویس گاردین که سال گذشته در مناطق شرقی حلب حضور داشت به نقل از نیروهای محلی جمعیت غیرنظامی باقیمانده در حلب را 40 هزار نفر عنوان کرد. آماری که احتمال اشتباه در آن با توجه به عدم وجود نهادهای مسئول در شرق حلب بسیار محتمل است. چولف در چند روز گذشته نیز این ادعا را تکرار کرد و آنرا بر اساس تجربه 18 ماه حضور در محله های شرقی حلب دانست.

https://www.theguardian.com/world/2015/mar/12/worst-place-in-world-aleppo-ruins-four-years-syria-war

در هر صورت 40 هزار یا 320 هزارنفر لزوم رسیدگی به وضع شهروندان در قسمت شرقی حلب را تغییر نمی دهد.

در گذشته معابر بستان القصر و راموسه بین محلات شرقی و غربی وجود داشتند. معبر بستان القصر مهمترین پل ارتباطی بین مناطق شرقی و غربی حلب و بازاری برای فروش مایحتاج به شهروندان و رد وبدل کردن کالا بود اما با شکسته شدن محاصره حلب توسط ارتش سوریه، باز شدن مسیر حماه-اثریا-خناصر- حلب، اخاذی مسلحین از عابران (که برای هر باز عبور 3000 لیر از افراد طلب می کردند) و تظاهرات مردمی و درگیری، این معبر اهمیت و رونق خود را از دست داد و بسته شد.

قبل از بسته شدن معبر دهها هزار از شهروندان محله های شرقی از طریق این معبر به محله های غربی تحت کنترل دولت نقل مکان کردند.

http://english.al-akhbar.com/node/19177

https://www.youtube.com/watch?v=HazytbYBIKc

https://www.youtube.com/watch?v=xGaBBumw1rc


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *