Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

حملات هوایی فرانسه به مقر خلافت داعش پس از حمله تروریستی شهر نیس

به گزارش اخبار جهادی جنگنده های فرانسوی تنها چند روز پس از حمله تروریستی شهر “نیس”، شهر “رقه”، مقر خلافت “گروه تروریستی تکفیری داعش” در “سوریه” را بمباران کردند.

وزیر دفاع فرانسه با تایید این خبر، اعلام کرد: این حملات با همکاری ائتلاف غربی صورت گرفت و نیروی های آمریکایی اطلاعات دقیق مواضع داعش در شهر رقه را در اختیار نیروی هوایی فرانسه قرار دادند و پس از بررسی شرایط حمله ای که کمترین خسارت به غیرنظامیان را وارد آورد، ۱۰ جنگنده بمب افکن نیروی هوایی فرانسه بر فراز این شهر به پرواز درآمدند و ضربات سنگینی بر مواضع داعش در شهر رقه وارد آوردند.

این اظهارات وزیر دفاع فرانسه با واکنش های مثبت شهروندان فرانسوی در فضای مجازی روبروی شد و مخاطبان فضای مجازی با ایجاد کمپین #KillISIS (داعش را بکش) حمایت کامل خود را از این اقدام دولت اعلام کردند.

گفتنی است پس از حمله تروریستی شهر نیس، که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که تمام مساجد و ائمه جاعات این کشور تحت نظر قرار خواهند گرفت و مساجدی که در آنها خشونت و افراطگرایی تبلیغ شود، بسته و تخریب خواهند شد.

وی تاکید کرد که هدف از این اقدام تنها مبارزه و مقابله با خشونت و افراطگرایی است و در این راستا به سرعت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

در حمله تروریستی پنجشنبه شب گذشته در شهر نیس، عامل تروریستی سعی داشت کامیون بمب گذاری شده خود در میان انبوه جمعیتی که در جشن سالروز استقلال فرانسه شرکت کرده بودند، منفجر کند که پیش از این اقدام به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به هلاکت رسید. این تروریست پیش از به هلاکت رسیدن، تعدادی از شهروندان فرانسوی را با کامیون خود زیر گرفته و کشته یا زخمی نمود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

نوشته حملات هوایی فرانسه به مقر خلافت داعش پس از حمله تروریستی شهر نیس اولین بار در اخبار جهادی پدیدار شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *