Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

حمله ی گسترده مسلحین به غرب حلب + نقشه / کشته شدن مردم غیرنظامی در دو طرف جبهه ها

ظهر امروز و همزمان با تشدید راکت پرانی های بی هدف به مناطق مسکونی حلب، تروریست های موسوم به اتاق عملیات فتح حلب و در رأس اون حرکت نورالدین زنگی حمله همه جانبه ای به کمربند دفاعی غرب حلب سازماندهی کردند، حمله با انفجار یک تونل زیرزمینی در منطقه جمعیه الزهرا و نزدیکی میدان مالیه آغاز شد . پس از این انفجار مسلحین حمله وسیعی به خطوط تماس غرب حلب آغاز کردند.

اوج درگیری ها در محور بحوث علمی و گردان توپخانه الزهرا بود، تروریست ها موفق شدن مناطق ضهره مهنا، مزارع الاوبری و فامیلی هاوس رو تصرف کنن، البته این مناطق پیشتر هم به دست تروریست ها افتاده بود ولی به دلیل اینکه این منطقه کاملا در اشراف گردان توپخانه(مدفعیه) الزهرا قرار داره مدت زیادی نمی تونستند در این مناطق باقی بمونن، در حال حاضر هم اگر به سرعت نتونن گردان توپخانه رو تصرف کنند ناچار هستند از منطقه ای که تصرف کردند عقب نشینی کنند.
تعدادی از نیروهای حزب الله هم که در ریف حلب شمالی حضور داشتند برای کمک در بازپس گیری نقاط از دست رفته به منطقه درگیری گسیل شدند.

درگیری های شدید همچنان در منطقه فامیلی هاوس جریان داره.

امروز هم یکی از خونینترین روزهای حلب بود . حمله خمپاره ای به بیمارستان ضبیط که به دلیل داشتن بخش مخصوص اطفال به بیمارستان کودکان معروف هست دستکم ١٧ کشته شامل چند زن و کودک و تعدادی زخمی در پی داشت. مطابق انتظار رسانه های غربی جریان غالب بنابر سیاسیتهای دوگانه خود تاکنون این خبر رو پوشش ندادن. بر خلاف حمله هوایی هفته گذشته ارتش به بیمارستان قدس که طبق آمار تایید شده ١٤ کشته شامل کادر بیمارستانی داشت و رسانه های غربی علاوه بر سرتیتر کردن خبر، به طور کامل و مفصل اون رو پوشش دادن.
شمار قربانیان غیرنظامی امروز در مناطق تحت کنترل دولت به بیش از ٢٨ کشته و دهها زخمی رسید. با احتساب امروز شمار قربانیان غیرنظامی حملات خمپاره ای و کپسولهای جهنم مسلحین در طی ٩ روز به ١٤٠ نزدیک شد.
جنگنده های ارتش هم محله های تحت کنترل مسلحین مثل بنی زید، صاخور، بستان قصر و منطقه بحوث علمیه رو هدف قرار دادن که تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند. آمار دقیقی از قربانیان غیرنظامی در مناطق تحت کنترل مسلحین نداریم.

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/787a/4pmyy42hbffg9m1zg.jpg

با تشکر از رضا ی عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *