Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

محاصره حلب ؛ دست خالی پروپاگاندای ضد سوری و تجار مصیبت

همزمان با بسته شدن آخرین راه ارتباطی مسلحین به بیرون از شهر حلب، فعالیت رسانه های جریان غالب ضد دولت سوریه به وضعیت جالبی در آمده است.

اقدام به موقع و هوشمندانه ی دولت و ارتش سوریه در در نظر گرفتن معابر امن خروج غیرنظامیان و حتی مسلحین (با تسلیم اسلحه)، اطلاع رسانی از طریق برگه هایی که از هوا بر روی بخش شرقی ریخته شدند، ارسال پیامک به بیش از 30 هزار شماره همراه مربوط به ساکنین بخش شرقی، فرمان عفو عمومی رییس جمهور سوریه، پرتاب مواد غذایی بر روی شهر به نشانه حسن نیت و نامه ی بشار جعفری به ریاست شورای امنیت که ضمن اطلاع رسانی از اقدامات پیش بینی شده به نوعی امنیت شهروندان را با خروج از بخش شرقی و اسکان مناسب تضمین می کرد، به نوعی دست پروپاگاندای رسانه ای ضد سوری و نیز تجار مصیبت را خالی تر از همیشه کرد.

(منظور از تاجران مصیبت و مرگ، افراد یا گروههایی هستند که برای سرپوش گذاشتن بر جنایتهای گروه های مسلح تروریستی و حمایت از تروریسم برای نیل به اهداف سیاسی مخرب خود ،همواره پشت مصایب قربانیان غیرنظامی جنگ پنهان شده و اشک تمساح می ریزند.)

برای مثال، حساب توییتری معروف اخبار جنگ (conflicts) که رویکرد آن حمایت از مسلحین هست، با انتشار خبر پرتاب مواد غذایی به بخش شرقی شهر، بدون ذکر سند و مدرک، علت استفاده نکردن مردم از این مواد را سمی بودن آن دانست.

چارلز لیستر تحلیلگر و کارشناس مشهور هوادار مخالفان سوری، که به جانبداری و اشتباهات محرز در اطلاعات پایه شهره است،در دو توییت متناقض قبل و بعد از اعلام تخلیه حلب توسط ارتش، در اولی از محاصره ی 300 هزار سوری در بخش شرقی حلب ابراز نگرانی می کند و در توییت دوم با گلایه از تخلیه بخش شرقی شهر آنرا نیرنگ روسها برای تنها گذاشتن مسلحین در داخل شهر و قلع و قمع آنها دانست!

این در حالی هست که سال 2012 زمانیکه مسلحین در آستانه ی اشغال شهر حلب بودند، ماهها بیش از یک میلیون نفر از مردم در بخش غربی شهر که تحت کنترل ارتش بود در محاصره ی مسلحین قرار داشتند اما کوچکترین صدای اعتراض و حتی اشاره ای از سوی رسانه های جریان غالب غربی و فعالان حقوق بشری همراستای آنها بلند نشد.

پلاکارد مسلحین در معبر بستان قصر مبنی بر اینکه کسی حق فروش مایحتاج بخش شرقی را به مردم غرب حلب ندارد (زمانیکه بخش غربی شهر در محاصره بود).

خبری که دیروز از منابع نزدیک به مخالفین پخش و سپس در بقیه رسانه ها منتشر شد حاکی از ممانعت مسلحین از خروج مردم از بخش شرقی از طریق گذرگاههای امن هست. عکسهای تجمع مردم در اعتراض به این عمل مسلحین در گذرگاه بستان قصر در پستهای قبلی منتشر شد.

مسلما دلیل مسلحین برای ممانعت از خروج مردم این هست که آنها به مردم غیرنظامی به چشم سپر انسانی و برگ بازی نگاه می کنند که باقی ماندنشان در بخش شرقی در هر صورت به نفع مسلحین هست.ضمن اینکه گفته می شود ارتش سوریه مهلت 30 روزه ای را برای خروج کامل مردم از بخش شرقی در نظر گرفته، که در مقایسه با مهلت سه روزه ی ارتش آمریکا به مردم فلوجه قبل از حمله به این شهر در سال 2004 زمان بسیار بیشتری است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *