Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

مروری بر حوادث روز یکشنبه سوریه

به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان روز یکشنبه نیز درحال آماده شدن برای ورود به خان طومان و الخالدیه بودند.درگیری با تروریست ها که از بامداد شنبه به صورت پراکنده آغاز شده بود امروز نیز ادامه یافت.

یگان های توپخانه نیز با آتش سنگین مواضع و محل تجمع تروریست ها را برای جلوگیری از فرار آنها، به شدت زیرا آتش داشتند.

بمباران و موشک باران مواضع تروریست ها ادامه یافت و بیشترین آتش بر محله های غربی خان طومان متمرکز بود.

در این آتش باری سنگین، مسیر کمک رسانی و تدارکاتی تروریست ها از محله الراشدین حلب و الخالدیه همچنان زیر آتش موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه قرار دارد.

در درگیری های پراکنده و موشکباران این دو روز شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و تعدادی از تجهیزات سنگین نظامی آن ها منهدم شد.

صبح یکشنبه ارتش سوریه یک تانکT72 تروریست ها را در اطراف خان طومان منهدم کرد و همه سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.
از روز شنبه چند گردان از مناطق مختلف سوریه به ویژه منطقه زینبیه به سمت جنوب حلب حرکت کردند و کاروان های سلاح و مهمات نیز هم اکنون به الحمیره رسیده اند.

با توجه به حضور هزاران تروریست در خان طومان، این نبرد می تواند علاوه بر آزادسازی خان طومان و الخالدیه به هلاکت هزاران تروریست منجر شود به همین دلیل یگان های شرکت کننده از روزشنبه در حال کوبیدن مناطق پشت تروریست ها برای جلوگیری از فرار آن ها هستند.

شهرک خان طومان در جنوب حلب روز جمعه به اشغال تروریست های زیرمجموعه جیش الفتح درآمد.

در این حمله که با هجوم چند انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده آغاز شد، اعضای دستکم هشت گروه تروریستی مشارکت داشتند.

نقض آتش بس در حلب امروز نیز ادامه داشت و گروه های تروریستی با نقض چند باره آتش بس، اقدام به موشک باران شهرحلب، شهرک ها و روستاهای اطراف آن کردند.

تروریست های تکفیری از صبح یکشنبه محله های مسکونی الراموسه، کرم الجبل، مجتمع های مسکونی الزهرا، ضاحیه الاسد در حلب و دو شهرک نبل و الزهرا در حومه شمالی این شهر را با خمپاره و موشک هدف قرار دادند.

درحمله موشکی به محله المیدان شهر حلب دو کودک و دو زن کشته و ۱۰شهروند دیگر زخمی شدند.

در حمله موشکی و خمپاره ای صبح یکشنبه تروریست ها به محله الجمیلیه نیز چهار نفر زخمی شدند و خسارت های بسیاری به منازل شهروندان و زیرساخت های عمومی و خصوصی وارد شد.

امروز ۲۱۰ فرد مسلح در شهرک صنعتی حسیا دراستان حمص خود را تسلیم ارتش سوریه و تعهد کردند که دیگر اقدامی علیه امنیت و ثبات کشور انجام ندهند.

برخی از این افراد آمادگی خود را برای پیوستن به نیروهای مسلح در دفاع از کشور درمقابل تروریست ها اعلام کردند.

ارتش سوریه نیز عملیات گسترده ای را برضد تروریست های داعش و النصره در حومه دیرالزور، حمص و درعا انجام داد.

جنگنده های ارتش، مواضع و محل تجمع گروه تروریستی داعش را در حومه حمص و حماه هدف قراردادند.

درحمص این بمباران هوایی در شرق میدان نفتی جزل و شمال غرب میدان گازی المهر و غرب نیروگاه المهر در حومه شرقی حمص انجام و به انهدام ده ها خودرو و نفربر تروریست ها منجر شد.

یک کاروان نظامی داعش نیز در نزدیکی روستای عقیربات در۴۰ کیلومتری شرق شهر حماه مورد هدف قرار گرفت.

روستای عقیربات در حاشیه صحرای سوریه محل اصلی تجمع تروریست های داعش است که از آنجا به چاه ها و میادین نفتی در حومه تدمر حمله می کنند.

نیروی هوایی ارتش سوریه صبح امروز به تروریست های داعشی در منطقه الکسارات و روستای المریعیه در حومه شرقی دیرالزور نیز حمله کرد که به هلاکت ده ها تروریست و انهدام بسیاری از تجهیزات سنگین تروریست ها منجر شد.

در درعا نیز یگان های ارتش موفق شدند یک کارگاه ساخت موشک و خمپاره تروریست ها و دو نفربر زرهی آن ها را منهدم کنند.

دراین عملیات که در محله العباسیه درعا انجام شد، شماری از تروریست ها از جمله ‘احمد فواد المسالمه’ یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به ‘تیپ توحید جنوب’ به هلاکت رسیدند.

این گروه تروریستی که از ده ها مزدور تشکیل شده است یکی از گروه های تروریستی زیرمجموعه جبهه النصره و مسوول شلیک خمپاره و موشک به محله های مسکونی درعا است.

گروه های تروریستی موجود در روستای بنش درشمال ادلب، امروز نیز شهرک محاصره شده فوعه را با هفت موشک هدف قراردادند.

دراین حمله یک جوان ۱۷ ساله به نام ‘محمد یوسف’ شهید و دو شهروند دیگر به نام های ‘قاسم حجازی’ و ‘جمیل عوض’ زخمی شدند.

تروریست ها امروز در حمله به این شهرک از موشک های موسوم به ‘توپ جهنم’ که از سیلندرهای گاز خانگی ساخته می شود استفاده کردند که به تخریب چند منزل مسکونی منجر شد.

دو شهرک فوعه و کفریا در ۱۰ کیلومتری شمال ادلب، از ۲۸ مارس ۲۰۱۵ و پس از سقوط شهر ادلب به محاصره تروریست ها درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرد.

شهرک فوعه ۳۵ هزار و شهرک کفریا بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

 بی باک

نوشته مروری بر حوادث روز یکشنبه سوریه اولین بار در اخبار جهادی پدیدار شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *