Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

نظریه‌ای جدید درباره محل اختفای سرکرده داعش/ البغدادی مدام تغییر مکان می‌دهد

در نظریه‌ای جدید مقامات آمریکایی اعلام کردند ابوبکر البغدادی برای فرار از دست نیروهای ائتلاف، دائماً مخفیگاه خود را تغییر می‌دهد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ یک نظریه جدید درباره محل اختفای ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش از سوی فرماندهان و مقامات آمریکایی در حال شکل‌گیری است.

درحالیکه بسیاری از فرماندهان آمریکایی اعلام کرده‌اند ابوبکر البغدادی در قلمرو تحت سلطه خود در رقه سوریه مخفی شده است، نظریه‌های جدید مقامات نظامی آمریکایی حاکی از آن است که سرکرده گروه تروریستی داعش برای اینکه به‌وسیله نیروهای ائتلاف دستگیر نشود، به‌طور مداوم مخفیگاه خود را تغییر می‌دهد.

یکی از دلایل اصلی این نظریه نقشه‌برداری از مسیر حرکت سرکردگان گروه تروریستی داعش به شهرهای مختلف عراق است. نظریه‌ای که درنهایت به کشته شدن احتمالی تعدادی از این سرکردگان همچون عبدالرحمن مصطفی القادولی و عُمَر الشیشانی منجر شد.

برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا به نواحی تحت سلطه داعش در پیامی صوتی اظهار داشت: هیچ دلیلی مبنی بر اینکه البغدادی زنده نیست، وجود ندارد. با این حال از اواخر سال گذشته تاکنون، نیروهای ائتلاف به سرنخی از محل اختفای او دست نیافته است.

مقامات آمریکایی دو نظریه درباره محل اختفای سرکرده گروه تروریستی داعش مطرح کرده‌اند: آن‌ها دقیقاً نمی‌دانند که البغدادی کجاست، چراکه در این صورت از زمین و هوا به محل اختفای او حمله و او را دستگیر می‌کردند. دوم اینکه، به گفته یکی از مقامات رسمی آمریکایی، البغدادی خود را برای عملیات امنیتی فوق‌العاده‌ای آماده می‌کند و به همین منظور خود را مخفی کرده است.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود آورده است: نظر کلی نیروهای ائتلاف تا چند ماه پیش بر این بود که بغدادی در ساختمان‌های اطراف شهر رقه مخفی شده است؛ ساختمان‌هایی که به زیرزمین و زندان شهر رقه متصل است. آن‌ها همچنین بر این باور بودند که البغدادی همانند بسیاری از سرکردگان گروه‌های تروریستی، مخفیگاه خود را در مناطق پرجمعیت رقه انتخاب کرده و چه‌بسا حین حمله ائتلاف به مناطق مسکونی رقه کشته شده است. این احتمال که البغدادی در شهر رقه پنهان است به هیچ وجه رد نشده است. با این حال مقامات آمریکایی در سناریوی جدیدی اعلام کرده‌اند، البغدادی در حال حرکت است و مخفیگاه خود را به تکرار تغییر می‌دهد.

برخی از منابع سری وابسته به ائتلاف خبر داده‌اند البغدادی در شش ماه گذشته به شهرهای مختلف عراق از جمله دو مرتبه به موصل سفر کرده است. این در حالی است که تحلیلگران به دنبال سرنخ‌هایی از مسیر حرکت البغدادی در قلمرو تحت سلطه داعش هستند. با این وجود، جایزه ۲۵ میلیون دلاری برای سر البغدادی باعث شده است او همواره یک قدم جلوتر از شکارچیان خود باشد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

باشگاه خبرنگاران

نوشته نظریه‌ای جدید درباره محل اختفای سرکرده داعش/ البغدادی مدام تغییر مکان می‌دهد اولین بار در اخبار جهادی پدیدار شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *