Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

ویدئوی لحظه هدف قرار گرفتن بالگرد روس در نزدیکی تدمرسوریه توسط داعش

گروه تروریستی داعش بامداد روز یکشنبه با انتشار یک ویدئو، مسئولیت حمله به یک بالگرد نظامی روس در استان «حمص» سوریه را بر عهده گرفت.

این بالگرد عصر روز شنبه در حالی که در اطراف نزدیکی شهر تاریخی «تدمر» (پالمیرا) در حال گشت‌زنی بود، هدف حمله موشک زمین به هوا قرار گرفته و سقوط کرد.

بر اثر این حمله، هر دو خلبان بالگرد در جا جان خود را از دست دادند.

در ویدئوی منتشر شده توسط داعش، بالگرد روسی از ناحیه دم هدف حمله قرار گرفته و بعد از چرخیدن به دور خود با سرعت به زمین برخورد کرده و منفجر می‌شود.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که بالگرد مدل ام‌آی-۲۵ ارتش این کشور توسط موشکی ساخت آمریکا هدف قرار گرفته است.

«الکسی خلبنیکوف» تحلیلگر روس در واکنش به سقوط این بالگرد در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه حالا داعش امکان هدف قرار دادن بالگردهای روس را دارد، ممکن است که روسیه در استفاده از بالگرد در سوریه تجدید نظر کند. آیا حملات هوایی بیشتری در راه است؟»

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه داعش از تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کند. واشنگتن می‌گوید این تسلیحات احتمالا در جریان عقب‌نشینی یا تسلیم «گروه‌های میانه‌رو» به دست داعش افتاده است.

شهر تاریخی تدمر که در استان حمص واقع شده، چند ماه قبل از دست نیروهای داعش آزاد شد و در حال حاضر تحت تسلط نیروهای سوری است. با این حال داعش همچنان تلاش می‌کند حملاتی را علیه این شهر ترتیب دهد.

 

دانلود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *