Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

چرخش نرم مواضع غرب و آمریکا در قبال بحران سوریه / و اشتباه های لفظی !

مصاحبه ی عجیب دیروز کری که به طور غیرمنتظره ای علاوه بر صحبت از لزوم مبارزه با داعش و النصره، احرارالشام و جیش الاسلام را اشتباها دو زیر مجموعه ی داعش و النصره دانست که با آن همکاری می کنند، موجی از واکنش ها را بر انگیخت. برخی از آن به عنوان چرخش تدریخی مواضع ایالات متحده یاد کردند و شماری در پی تصحیح و تفسیر صحبتهای کری برآمدند.

http://www.businessinsider.com/john-kerry-jaysh-al-islam-ahrar-al-sham-syria-2016-7

https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/kerry-touts-the-russian-line-on-syrian-rebel-groups/2016/07/11/e7ba7dcc-4798-11e6-90a8-fb84201e0645_story.html

صحبتهای بن علی ییلدریم مبنی بر ترمیم و عادی سازی با سوریه هم مورد توجه خبرگزاری ها قرار گرفت. هر چند رسانه ی بی بی سی روز بعد از مصاحبه، نقل قول دیگری از ییلدریم مبنی بر اینکه برای تجدید روابط دو ترکیه-سوریه، شخص بشاراسد یا عملکرد او باید تغییر کند. در هر صورت این اظهار نظر نشان از رویکزد جدید و متفاوت ترکیه در قبال بحران سوریه دارد.

http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-needs-to-normalize-relations-with-syria-says-pm-yildirim.aspx?PageID=238&NID=101536&NewsCatID=510

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-36785495

انتخاب بوریس جانسون، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا که مواضع متفاوتی با دیوید کامرون در مورد سوریه دارد، از تحولات جدید این روزهاست که مستقیما می تواند بر روی سیاست گذاری های انگلیس در قبال سوریه تاثیر گذار باشد. بوریس جانسون از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مبارزه با داعش به جای مبارزه با دولت سوریه است.

بوریس جانسون قبلا در اظهار نظرهایی پس از آزاد سازی پالمیرا باوجود دیکتاتور دانستن اسد، از او تمجید کرده و غرب را به همکاری نزدیک با دولتهای روسیه و سوریه در مبارزه با گروههای تروریستی فراخوانده بود.در آخر مصاحبه ی جالب دیروز ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه با شبکه 2 تلویزیون فرانسه بود که در آن به اشتباه نگرانی خود را از محاصره شدن حلب توسط نیروهای صدام حسین بیان کرده بود:

http://lelab.europe1.fr/ce-moment-ou-jean-marc-ayrault-confond-bachar-al-assad-et-saddam-hussein-2799586

البته آیرو قبلا هم سابقه ی تلفظ اشتباه اسامی را درباره ی گروههای درگیر در سوریه داشت و “جبهه النصره” را “جمال النصره” خوانده بود:

http://lelab.europe1.fr/original-le-ministre-des-affaires-etrangeres-jean-marc-ayrault-invente-le-groupe-terroriste-jamal-al-nosra-2686090

آیرو و کابینه ی اولاند تاکنون حمایت سرسختانه ای از مخالفین سوری داشته اند و شخص آیرو قبلا بارها با نمایندگان گروههای مخالف سوری دیدار کرده بود.

در ماه می امسال پس از قتل عام روستای الزاره حمص توسط احرارالشام و جبهه النصره، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالیکه به وضوح با تلفظ کلمه ی احرارالشام مشکل داشت (احرار الشام را آشار اسام می خواند)، در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد این گروه و مشارکتش در کشتار مردم الزاره با بیان اینکه از جزییات کشتار اطلاعی ندارد، گفت ایالات متحده احرارالشام را به دلیل اینکه در ائتلاف مخالفان تحت حمایت ریاض حضور دارد، جزو گروههای تروریستی نمی داند.

https://www.youtube.com/watch?v=bCEj-4Ux9UY


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *