Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن ؛ مخالفت صندوق بین المللی پول با انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن

نهم :

حملات بی سابقه هوایی یک هفته گذشته به مدیریت نهم درکنار  هجوم زمینی نیروهای هادی از چندین محور برای بار چندم نتیجه ای جز خسارات و تلفات فراوان برای ائتلاف عربی نداشت ،وبار دیگر مقاومت جانانه رزمندگان انصار الله دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد .
تعز :

رسانه های دوطرف از پیشروی و تحمیل خسارات به طرف مقابل در محور صلو ،مدیریت وازعیه خبر میدهند ، تنها نکته ای که از اخبار تعز میتوان دریافت درگیری شدید در محور صلو و تحمیل خسارات فراوان ،به هر دوسوی درگیری است .

مخالفت صندوق بین المللی پول با انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن :
تهران- ایرنا- آلبرت جیغر رئیس هیات صندوق بین المللی پول در یمن ضمن اعلام آمادگی این صندوق برای کمک به یمن گفت: انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن وضعیت جدیدی را به وجود می آورد که تداوم ارائه کالا به همه یمنی ها را ممکن است با مشکلاتی مواجه سازد.

حمایت صندوق بین المللی پول از بانک مرکزی صنعا
تیر منصور هادی به سنگ خورد :
به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، آلبرت جیغر درباره موضع صندوق بین المللی پول درباره حکم اخیر هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن درباره انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن گفت: صندوق بین المللی پول در گذشته نیز مایل به حفظ وظایف اصلی بانک مرکزی در صنعا به عنوان کارآمدترین روش جهت ثبات اقتصادی ومالی در یمن بود.
وی افزود: بانک مرکزی در صنعا از واردات مواد غذایی ضروری به یمن حمایت می کرد و ارائه خدمات اجتماعی اساسی وامنیت را از طریق پرداخت حقوق کارکنان بخش عمومی وادامه مسیر کار پرداخت ها حفظ کرده بود.
وی همچنین درخصوص تبعات زیانبار انتقال بانک مرکزی به عدن ،بر زندگی مردم یمن هشدار جدی داد .
عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن روز دوشنبه گذشته دستور انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن را صادر کرد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه امروزه آنچه موجب مشروعیت بخشی بانک مرکزی یک کشور میشود ، اعتباری است که نهادهای مهم پولی و مالی بین المللی از طریق انجام مبادلات اقتصادی برای آن قائل می شوند ،با توجه به اینکه صندوق بین المللی پول در کنار بانک جهانی مهمترین نهاد پولی دنیاست ،مخالفتش با انتقال بانک مرکزی به عدن نشاندهنده آن است که نهاد های بین المللی از عملکرد بی طرفانه بانک مرکزی صنعا راضی اند و بدون حمایت این نهاد ها بانک مرکزی عدن عملافقط شعبه ای از بانک مرکزی صنعا  خواهد بود .
 این موضوع هدف شوم و توطئه آل صعود و منصور هادی که قصد داشتند با محاصره اقتصادی مناطق تحت کنترل انصار الله ،مردم را از ادامه حمایت از انصار الله مایوس کنند ،خنثی خواهد کرد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *