Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن ـ روز ۲۰۹+۳۶۶

عملیات نظامی علیه یمن ـ روز 209+366

1) مراسم عاشوراء با حضور گسترده مردم در خیابان ستین صنعاء برگزار شد. در یکی دو دهه اخیر، فرهنگ عزاداری در دهه اول محرم در میان شیعیان زیدی، پررنگ تر شده است. پیش از این، شیعیان زیدی در روز عاشوراء فقط مراسم سخنرانی برپا کرده و به ذکر مصیبت اهل بیت امام حسین (ع) در این روز می پرداختند.

2) عربستان نتایج اولیه کمیته تحقیقات جهت بررسی دلایل جنایت هولناک در مراسم عزای آل الرویشان را پذیرفت. بنابر نتایج این بررسی ها، اطلاعات غلط که از طرف ستاد ارتش هادی دریافت شده بود دلیل اصلی این بمباران اعلام شده است. در این گزارش آمده یکی از افسران عملیات، گرای مجلس عزا را به عنوان محل تجمع فرماندهان انصارالله ارسال و اصرار کرده قبل از خروج فرماندهان از این محل، سریعا بمباران شود. قرار است امروز شیوخ قبیله خولان موضع خود را درباره نتایج این تحقیقات اعلام کنند. آل الرویشان وابسته به قبیله خولان است. در همین رابطه، المقدشی رئیس ستاد ارتش هادی و حطروم رئیس استخبارات ارتش در استان مأرب برای بازجویی به عربستان فراخوانده شده اند.

3) نمایندگان انصارالله و المؤتمر در مذاکرات کویت که برای بازگشت به صنعاء در مسقط حضور داشتند پس از دو ماه با هواپیمای عمانی به صنعاء بازگشتند. این هواپیما، تعدادی از مجروحان مراسم عزای آل الرویشان را از صنعاء به مسقط منتقل کرد.

4) نیروهای هادی با حمله به نقطه مرزی البقع در شمال شرق صعده، ساختمان اداری، پاسگاه و گمرک مرزی را تصرف کرده و در منطقه کتاف مقداری پیشروی داشتند. در مقابل، نیروهای انصارالله خود را برای پاتک و عقب راندن نیروهای هادی آماده می کنند. در میان نیروهای هادی، برخی از سلفی های دماج و همچنین تعدادی از نیروهای جنوبی حضور دارند. درگیری های شدید در این منطقه جریان دارد.

5) درگیری ها در صرواح ادامه دارد و نیروهای انصارالله همچنان مقاومت می کنند و مانع پیشروی نیروهای هادی بسوی خولان شده اند.

6) ده روز پیش، منطقه الغیل در استان الجوف به تصرف نیروهای هادی درآمد. نیروهای انصارالله قبل از ورود به صنعاء، در منطقه الغیل حضور نظامی داشته اند.

7) درگیری در محورهای نِهم، الجوف، میدی، تعز و مرزهای عربستان همچنان ادامه دارد.

پیربداغی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *