Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

تک‌تیرانداز ارتش یمن نظامی سعودی را هدف قرار داد + فیلم

تک‌تیراندازان ارتش و نیروهای مردمی یمن ۳ سرباز سعودی را در گذرگاه علب در منطقه عسیر در جنوب عربستان هدف قرار دادند و کشتند.

نیروهای یمنی یک تانک سعودی را نیز در این گذرگاه منهدم ساختند و آتش توپخانه را بر مرکز فرماندهی علیب گشودند. در این عملیات، پایگاه نظامی السرقه در منطقۀ عسیر نیز هدف موشک‌های ارتش یمن قرار گرفت.

در ساعات پیشتر روز جمعه، نیروهای ارتش و مردمی تلاش نیروهای ارتش سعودی جهت پیشروی به‌سوی چند پایگاه نظامی ارتش یمن و نیروهای مردمی در منطقه الربوعه در عسیر را خنثی کردند.

نیروهای ارتش یمن پس از درگیری با مزدوران رژیم سعودی در ناحیه صرواح استان مأرب، ۷ تن از آنان را به هلاکت رساند.

نیروهای ارتش و مردمی یمن طی درگیری‌های روز جمعه با مزدوران سعودی در وادی الربیعه در جنوب ناحیۀ صرواح، چندین مزدور دیگر را نیز زخمی کردند و تجهیزات نظامی آنان را نیز منهدم ساختند.

نیروهای یمنی روز پنج‌شنبه، پس از درگیری‌های شدید با سربازان سعودی و کشته و زخمی کردن ده‌ها تن از آنان، کنترل یک پایگاه سعودی تازه تأسیس را در جنوب غربی عربستان سعودی در اختیار گرفتند.

شامگاه پنج‌شنبه نیز، یکی از تجمعات ارتش سعودی در پایگاه ملطه در عسیر هدف آتش توپخانه نیروهای یمنی قرار گرفت.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز چهارشنبه هم تجمع مزدوران سعودی در پایگاه نظامی کوفل را با کاتیوشا هدف قرار داد که بر اثر آن شمار زیادی از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

عربستان و جمعی از کشورهای حوزۀ خلیج‌فارس از فروردین ۱۳۹۴ به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس‌ جمهور مستعفی و فراری یمن این کشور فقیر عربی را مورد حملات زمینی، هوایی و دریایی قرار داده‌اند.

سازمان ملل اعلام کرد از شروع حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز خاطرنشان کرد حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار کودک یمنی به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارند و بالغ‌بر ۳۷۰ هزار کودک دیگر نیز در معرض سوءتغذیۀ شدید هستند.

 

دانلود

ابنا

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *