Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

«محمد اتابه» و «ذاکر حیدری » به جمع شهدای مدافع حرم پیوستند +عکس

مراسم وداع با شهید مدافع حرم این شهرستان «محمد اتابه گوراب‌زرمیخی» امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع گوراب‌زرمیخ برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر پاک این شهید صبح روز فردا روز سه‌شنبه ساعت ۸:۳۰ از سپاه ناحیه صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

پاسدار محمد اتابه از لشکر ۱۶ قدس گیلان در جریان نبردهای اخیر در منطقه آکادمی نظامی حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

//////////////////////////////////////////////

همچون سال‌های دفاع مقدس هر روز خبر از شهادت رزمندگان اسلام بزمی آسمانی در زمین می‌دهد؛ «شهید مدافع حرم ذاکر حیدری » سربلند به دیدار معشوق شتافت.

خبرگزاری فارس: ذاکر حیدری فدای حریم آل الله شد

سردار شهید ذاکر حیدری دهم آذرماه سال ۱۳۴۳ در روستای لله لو ورزقان و در یک خانواده مذهبی، متوسط و تلاشگر متولد شد.

چند سالی از اوج دوران شیرین پیروزی انقلاب اسلامی و شکوهمند کشورمان نگذشته بود که مقارن با سال سوم نظریِ دوران تحصیلی وی، جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان شروع شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در کنار سایر بزرگان در فعالیت‌های اجتماعی و عمومی که موردنیاز بود، شرکت می‌کرد.

در سال ۱۳۵۸ که حضرت امام (ره) دستور تشکیل بسیج را دادند ایشان نیز برحسب وظیفه و با توجه به نیاز تشکیل این سازمان ارزشمند در سال ۱۳۶۰ به عضویت بسیج درآمد و در کنار سایر بزرگان به ایفای وظیفه محوله پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی سپاه درآمد.

وی بعدها فرمانده عملیات توپخانه لشکر عاشورا شد. این شهید بزرگوار از همرزمان سرلشکر شهید احمد کاظمی که فرمانده وقت قرارگاه حمزه سیدالشهدا بود که به عنوان افسر تخصصی قرارگاه و همچنین مسئول عملیات گروه ۶۰ رسالت تا سال ۱۳۷۵ خدمت می کرد.

آخرین مسئولیت وی مسئول عملیات سپاه عاشورا بود که پس از بازنشستگی به عنوان مستشار نظامی برای کمک به جبهه مقاومت عازم سوریه شد و روز گذشته در سوریه به خیل شهدا پیوست.

پیش از این شهیدان عبدالصمد امام پناه (۲۶ فروردین ۷۵) از تبریز، علی کنعانی (۱۳ اردیبهشت ۹۲) از مراغه،شهید محمود رضا بیضایی (۲۹ دی ۹۲) از تبریز، شهید محرم علیپور (۷ اردیبهشت ۹۳) و شهید عباس عبدالهی (۲۳ بهمن ۹۳) از مرند و شهید حامد جوانی ( ۵ تیر ۹۴ ) از تبریز، امین کریمی (۳۰ مهر ۹۴) از مراغه، مهدی علیدوست کلوانق (۲۸ مهر ۹۴) از بستان آباد، حجت اصغری (۱ آبان ۹۴) از شربیان، روح الله طالبی (۴ دی ۹۴) از مرند، وحید نومی گلزار (۲ آبان ۹۴) از تبریز، احمد عطایی فرکوش (۲۱ آبان ۹۴) از سراب، محمدرضا فخیمی (۲۸ آذر ۹۴) از تبریز، اسماعیل کریمی(۲۳ دی ۹۴) از هشترود، صادق عدالت اکبری (۴ اردیبهشت ۹۵) از تبریز و سیدرضا مراثی از ملکان ( ۲۴ تیر ۹۵) به مقام شامخ شهادت در راه آرمان‌های اسلام نائل گردیده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *