Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

مسئول کل شرعی القاعده در سوریه به هلاکت رسید +عکس

منابع میدانی دقایقی پیش از هلاکت ابوالفرج المصری مسئول کل شرعی گروه تروریستی تکفیری بین المللی جبهه النصره (فتح الشام) شعبه رسمی شبکه القاعده در سوریه خبر داده اند.

ترور مسئول کل شرعی القاعده در سوریه+عکس

بنابر این گزارش، کاروان خودروهای حامل احمد سلامه مبروک ملقب به ابوالفرج المصری رهبر شرعی القاعده در سوریه در حین تردد در حاشیه شهر جسرالشغور واقع در حاشیه جنوب غربی استان ادلب (شمال) سوریه و در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه از سوی پهپادهای رزمی ناشناس هدف موشک هوا به زمین قرار گرفته و منهدم شده است. در این حمله وی به همراه دو تن از همراهانش در دم به هلاکت رسیده اند. هنوز مشخص نیست پهپاد مذکور متعلق به کدام کشور بوده اما رسانه های نزدیک به القاعده آمریکا را مسئول این حمله معرفی کرده اند. ابوالفرج المصری تبعه کشور مصر و از قدیمی ترین رهبران القاعده بود که سالها در افغانستان و عراق در صفوف این گروه حضور داشته و پس از بازگشت به مصر از سوی دولت حسنی مبارک دستگیر و به زندان افتاده بود.

ترور مسئول کل شرعی القاعده در سوریه+عکس

در پی آغاز دوره ریاست جمهوری محمد مرسی رئیس جمهور اخوان المسلمینی مصر ابوالفرج المصری با دستور مستقیم وی از زندان آزاد گردیده و بلافاصله راهی سوریه شده و بعنوان مسئول کل شرعی شاخه القاعده در این کشور به فعالیت پرداخته بود. در ویدئویی که اخیرا بمناسبت اعلام قطع ارتباط جبهه النصره با القاعده منتشر گردید وی با لباس سفید عربی در سمت چپ ابومحمد الجولانی مسئول القاعده در سوریه مشاهده می شود. برخی منابع اطلاعاتی معتقدند آمریکا با هدف بهره برداری بهتراز جبهه النصره (القاعده) در سوریه در حال حذف فیزیکی رهبران قدیمی آن با هدف پوست اندازی و جایگزینی آنها با فرماندهان جوان وابسته به خود در این گروه می باشد.

ترور مسئول کل شرعی القاعده در سوریه+عکس
ابوالفرج المصری که بود؟
أحمد سلامة مبروك مولد ۸ دسامبر ۱۹۵۶ در روستای المتانیا واقع در استان جیزه مصر. مهندس کشاورزی در سال ۱۹۷۹، وی در اوان جوانی از نزدیکان و دوستان عبدالسلام فرج یکی از رهبران جهاد اسلامی مصر بود که بعدها اقدام به ترور انور سادات دکتاتور خائن این کشور به دلیل خیانت به آرمان فلسطین و امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید با مناخیم بگین رئیس مقبور رژیم صهیونیستی کرده بود. در پی ترور سادات، احمد مبروک نیز بازداشت و بمدت ۷ سال در زندان بسر برد. با خروج از زندان و برای رهایی از فشارهای سازمان امنیت مصر بلافاصله به افغانستان رفته و بعنوان دستیار نزدیک ایمن الظواهری رهبر فعلی القاعده که در آن زمان بعنوان رئیس سازمان جهاد اسلامی مصر فعالیت می کرد منصوب گردید. در سال ۱۹۹۸ آمریکا وی را در پاکستان ربوده و محرمانه به مصر عودت داد و به محض حضور در کشورش مجددا به زندان فرستاد شد. در نخستین روزهای ریاست چمهوری محمد مرسی رئیس جمهور اخوان المسلمینی مصر وی با دستور مستقیم مرسی آزاد شده و پس از ۲۴ ساعت بصورت رسمی به ترکیه مسافرت کرده و از آنجا با هماهنگی سازمان اطلاعات و امنیت این کشور “میت” وارد خاک استان ادلب در شمال سوریه شده و بعنوان مسئول بخش شرعی القاعده منصوب گردید.
ترور مسئول کل شرعی القاعده در سوریه+عکس

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از یک منبع رسمی در پنتاگون که نخواست نامش فاش گردد اعلام کرد که آمریکا مسئولیت حمله هوایی به خودروی حامل یک رهبر ارشد شبکه القاعده (جبهه النصره یا فتح الشام) در اطراف شهر جسرالشغور واقع در شمال غربی سوریه را برعهده گرفته است.

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *