Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

گروه تروریستی “جبهه النصره” از القاعده جدا شد/ «الجولانی» اولین بار چهره خود را نشان داد + عکس

محمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره روز پنج‌شنبه از انحلال این گروه و تشکیل گروه جدیدی به نام «جبهه الفتح الشام» خبر داد.

 

 

 

الجولانی در این ویدیو اعلام کرد که این اقدام برای متحد شدن دیگر گروه‌ها با یکدیگر صورت گرفته است.

سرکرده جبهه النصره همچنین گفت که این گروه با هیچ گروهی در خارج ارتباط ندارد.

وی در ابتدای سخنرانی خود از «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در شام تشکر کرد و گفت که تاریخ این اقدام وی را به نیکی یاد خواهد کرد.

الجولانی گفت که گروه جدیدش با این اقدام می‌خواهد از بهانه‌های جامعه جهانی، آمریکا، روسیه برای هدف قرار دادن مردم سوریه رها شود.

سرکرده النصره مدعی شد که این اعلام جدایی از سایر گروه‌ها [القاعده و گروه‌های خارجی] به خاطر آنچه آن را «انقلاب سوریه» نامید، بوده است.

الظواهری امرزو در پیامی صوتی گفت که جبهه النصره جهت رسیدن به اهداف خود می‌تواند روابط سازمانی خود با القاعده را قربانی کند.

منابع آگاه این هفته گفته بودند که النصره به احتمال زیاد به صورت رسمی از القاعده جدا خواهد شد.

«مزمجر الشامی» از تروریست‌های فعال در توئیتر دیروز گفته بود که بسیاری از سرکرده‌های النصره از القاعده جدا شده‌اند و جولانی بزودی خبر جدایی گروه خود از القاعده را اعلام خواهد کرد.

جبهه النصره به دلیل ارتباط داشتن با القاعده تروریستی بوده و آمریکا و برخی کشورها تلاش دارند که آن را به عنوان گروه میانه رو معرفی کنند و در نتیجه هدف حملات هوایی روسیه و سوریه قرار نگیرند.

فارس


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *