Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

اخبار یمن ـ روز ۳۰+۳۶۶

1) چهارمین جلسه مذاکرات کویت بدون نتیجه پایان یافته است. نمایندگان انصارالله و صالح اصرار دارند آتش بس کامل برقرار شود و سپس حل و فصل سیاسی موضوع آغازین مذاکرات باشد در حالیکه نمایندگان هادی اصرار دارند انصارالله و صالح بازداشت شدگان را آزاد و محاصره تعز را خاتمه دهند.
2) یحیی دوید نماینده حزب الموتمر در جلسه گفته: «توافق ظهران الجنوب به ما ربطی ندارد و فقط به کسی که آن را امضاء کرده مربوط است»
 توافق ظهران الجنوب با هدف برقراری آتش بس در شش استان بحرانی، بین انصارالله و صالح امضاء شده بود.
3) نیروهای ائتلاف پس از حمله به نیروهای القاعده، زنجبار مرکز استان أبین را تصرف کردند. همچنین در استان حضرموت، نیروهای ائتلاف با پشتیبانی هوایی (جنگنده ها و آپاچی ها) و هلی برد نیروهای خود، به مواضع القاعده در بندر المکلا حمله کرده اند .
4) نمایندگان انصارالله و صالح در کویت، حملات ائتلاف به القاعده در أبین و المکلا را تایید نکرده و پیشنهاد سازمان ملل برای صدور بیانیه تایید این عملیات را نپذیرفتند .
أسامه ساری سردبیر روزنامه المسار نزدیک به انصارالله معتقد است حملات ائتلاف به زنجبار و المکلا جنگ علیه القاعده نیست بلکه تخریب باقیمانده زیرساختهای کشور در شهرهای جنوبی است قبلا زیرساختها در شمال را نابود کردند الآن نوبت به جنوب رسیده است زیرا القاعده را خود آمریکا و سعودی و امارات وارد یمن کرده اند.
تحلیلگران مخالف انصارالله و صالح معتقدند که حملات ائتلاف به القاعده در جنوب، ضربه راهبردی به انصارالله و صالح است زیرا در تبلیغات یکسال گذشته خود، داعش و القاعده را به هادی و ائتلاف منسوب می کردند و مبارزه با القاعده را فقط در توان خود می دانستند ولی اکنون این حربه از دستشان خارج شده است .
گزارش الوسط نشان می دهد نیروهای القاعده بدون اینکه هدف بمباران قرار گیرند بسوی مناطق غربی المکلا نزدیک شبوة در حال حرکت و جابجایی هستند.
ائتلاف با صدور بیانیه ای اعلام کرده در ساعتهای اولیه عملیات نظامی علیه مواضع القاعده در مناطق حضرموت، 800 نیروی القاعده کشته شده و بقیه فرار کرده اند .
فتحی بن لزرق در یادداشت خود در سایت یمنات نوشته عملیات نظامی در حضرموت بیشتر به یک معامله تحویل و دریافت شبیه است تا یک عملیات نظامی.
http://alyamani.blogfa.com/post-618.aspx
پیربداغی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *