Amg-Fars.IR

شهدا کبوتر

مدافع حرم “سردار احمد غلامی” در حلب سوریه به شهادت رسید +عکس

سردار احمد غلامی یکی از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس امروز حین مبارزه با تروریست های تکفیری و دفاع از حرم حضرت زینب(س) در حلب سوریه به شدت مجروح شده و پس از چند ساعت به شهادت رسید.

گفتنی است وی مسئولیت جانشینی فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) را تا سال ۶۲ و فرماندهی تیپ مستقل ۱۱۰ شهید بروجردی را تا پایان جنگ بر عهده داشت.

 

 

«حاج احمد غلامی» از در نخستین روزهای تشکیل سپاه پاسداران، به سال ۱۳۵۸ شمسی، به این نهاد پیوست و در گردانِ ۲ «پادگان ولی عصر» (عج) به نبرد با ضدانقلاب و بعدها، متجاوزین بعثی مشغول شد. پس از تشکیل «تیپ ۲۷ محمد رسول الله»(صلوات الله علیه) توسط «حاج احمد متوسلیان»، او در عملیات «فتح المبین» و «الی بیت المقدس» به عنوان یکی از فرماندهان گردان های رزمی، تکلیف جهادی خود را به انجام رساند. پس از تشکیل «تیپ سیدالشهدا»(صلوات الله علیه) توسط شهید «حاج علی موحد دانش»، «حاج احمد» با دعوت آن سردارِ شهید، به یگان مزبور ملحق شد و پس از آن که شهید «کاظم نجفی رستگار» فرماندهی «تیپ سیدالشهدا»(صلوات الله علیه) را به دست گرفت، ایشان به عنوان «قائم مقام فرماندهی تیپ» (که مدتی بعد به لشکر ارتقا پیدا کرد) منصوب شد.

«حاج احمد غلامی» در ماه های پایانی سال ۱۳۶۳ شمسی، پس از تغییر و تحولات گسترده در سازمانِ «لشکر سیدالشهدا»(صلوات الله علیه)، به هم راه جمعی از هم رزمانش در آن یگان، ماموریت یافت که «تیپ مستقل شهید بروجردی» را تشکیل دهد. این سردار شهید، تا پایانِ جنگ، فرماندهی آن تیپ مستقل را (که بعدها به تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیاء» تغییر نام یافت) بر عهده داشت.

«حاج احمد غلامی» که سالیان پس از جنگ را در سکوتی مظلومانه و معنادار پشت سر گذاشته بود، مدتی قبل داوطلبانه در جبهه های دفاع از حرم در «عراق» و «سوریه» فعالیت جهادی خود را از سر گرفت و سرانجام، ساعاتی قبل، به فرمانده و رفیق شهیدش، «حاج کاظم نجفی رستگار» پیوست.

 

 

 فارس


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *